Ερχονται μεγάλα projects το 2017

Nodus - E-Business II

Σε μία χρονιά πολλά υποσχόμενη όσον αφορά επενδύσεις και μεγάλα projects μπορεί να εξελιχθεί το 2017 με την κυβέρνηση να έχει την ευκαιρία, κάνοντας τις κατάλληλες κινήσεις όσον αφορά τον περιορισμό των εμποδίων και την απλοποίηση των διαδικασιών, να δώσει σημαντική ώθηση στην οικονομία και ιδίως σε κλάδους – κλειδιά, όπως είναι αυτοί των υποδομών και του τουρισμού.

Οι εκτιμήσεις που υπάρχουν αναφέρουν ότι το 2017 είναι εφικτό να ξεκινήσουν επενδύσεις και έργα με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 10 δισ. ευρώ, δίνοντας μεγάλη ανάσα στην ελληνική οικονομία. Το πρόβλημα είναι πως πολλά από τα έργα που υπάρχουν στα σκαριά βρίσκουν εμπόδια στην απροθυμία ορισμένων υπουργών να προβούν στις κινήσεις εκείνες που θα τα «ξεκολλήσουν» και θα ξεκινήσει η υλοποίησή τους.

Υποδομές
Από τους κλάδους που παρουσιάζουν μεγάλες ευκαιρίες είναι αυτός των υποδομών. Η ολοκλήρωση των μεγάλων οδικών αξόνων δημιουργεί ευκαιρίες για ανάπτυξη πολλών περιοχών στην ελληνική περιφέρεια, ταυτόχρονα, όμως, ανοίγει τον δρόμο για να ξεκινήσουν και νέα σημαντικά έργα.

Ένα ενδιαφέρον παράδειγμα είναι τα έργα που αφορούν τη διαχείριση των απορριμμάτων σε Πελοπόννησο και Ήπειρο. Τα συγκεκριμένα έργα ΣΔΙΤ εκτιμάται ότι θα δημιουργούσαν επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ, είναι απαραίτητα, αλλά δεν έχουν ακόμη προχωρήσει.

Σημαντικό έργο στον χώρο των υποδομών που θα μπορούσε να δείξει ότι κάτι έχει αλλάξει στη χώρα, είναι ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος με προϋπολογισμό 400 εκατ. ευρώ, το οποίο είναι αυτή τη στιγμή «παγωμένο» και θα μπορούσε να προχωρήσει μέσα στο 2017 ώστε να ξεκινήσει η υλοποίηση του. Επίσης, η Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας έχει εξαγγελθεί ουκ ολίγες φορές τα τελευταία χρόνια και επίσης είναι ένα έργο με σημαντικό προϋπολογισμό (1,3 δισ. ευρώ) με την Αττικό Μετρό να έχει εξασφαλίσει πίστωση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ).

Αεροδρόμια
Οι επενδύσεις στις υποδομές περιλαμβάνουν και αυτές στα αεροδρόμια. Η γερμανική Fraport ετοιμάζεται να αναλάβει τη διαχείριση 14 περιφερειακών αεροδρομίων και το πλάνο της είναι να προχωρήσει σε επενδύσεις σε πρώτη φάση της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ μέσα στο 2017.

Γενικότερα, οι αεροπορικές υποδομές θεωρούνται κρίσιμες για τον χώρο του τουρισμού, όπου οι στόχοι για τις αφίξεις και τα έσοδα έχουν τεθεί σε αρκετά υψηλά επίπεδα και απαιτούνται τέτοιου είδους υποδομές προκειμένου να επιτευχθούν. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου, το οποίο θα βελτιώσει σημαντικά τις δυνατότητες ολόκληρης της Κρήτης όσον αφορά στην υποδοχή τουριστών από το εξωτερικό.

Η επένδυση για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι εκτιμάται ότι φθάνει συνολικά το 1 δισ. ευρώ και πρόσφατα κατατέθηκε μία προσφορά από κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ με την ινδική GMR. Η κατασκευή του συγκεκριμένου αεροδρομίου μπορεί να ξεκινήσει μέσα στο 2017, αποτελώντας ένα ακόμη μεγάλο project της επόμενης χρονιάς.