Ιωάννινα: Έτος Μπετόβεν 2020: 250 χρόνια από τη γέννησή του

Το Μουσείο Αργυροτεχνίας Ιωαννίνων, μέλος του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ), το Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών, το Δημοτικό Ωδείο Ιωαννίνων και η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων παρουσιάζουν 4 από τα 16 κουαρτέτα εγχόρδων του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν.
H εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις 27 Σεπτεμβρίου 2020 και ώρα 20:30, στην αυλή του Μουσείου Αργυροτεχνίας του Πολιτιστικού Ομίλου Ιδρύματος Πειραιώς (ΠΙΟΠ) με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Απαραίτητη η κράτηση θέσεων στο τηλ. 26510 64065 καθημερινά εκτός Τρίτης από 10:00 – 18:00.

Συμμετέχουν:
Γεράσιμος Λώλης, βιολί
Αλέξανδρος Λώλης, βιολί
Αλέξανδρος Θεοχάρης, βιόλα
Αμβρόσιος Βλαχόπουλος, βιολοντσέλο
Θα παρουσιαστούν τα κουαρτέτα:

No. 5 σε Λα μείζονα, Οp. 18, No 5
-Allegro
-Menuetto
-Andante cantabile
-Allegro

No. 6 σε Σι ύφεση μείζονα, έργο 18, No 6
-Allegro con brio
-Adagio ma non troppo
-Scherzo
-La Malincolia
Adagio-Allegretto quasi Allegro

No. 7 σε Φα μείζονα, έργο 59, No 1 (Rasumovsky)
-Allegro
-Allegretto vivace e sempre scherzando
-Adagio molto e mesto
-Theme Russe. Allegro

No. 8 σε Μι ελάσσονα, έργο 59, No 2 (Rasumovsky)
-Allegro
-Molto Adagio
-Allegretto
-Finale

Τα δεκαέξι συνολικά κουαρτέτα εγχόρδων του Μπετόβεν (μαζί με τη «Μεγάλη Φούγκα», έργο 133) καλύπτουν όλη τη διάρκεια της δημιουργικής του ζωής αποτυπώνοντας ανάγλυφα την εξελικτική πορεία του προσωπικού του ύφους κατά τις τρεις συνθετικές του περιόδους. Από την κλασική συμμετρία και ανυπόκριτη διαύγεια των έξι κουαρτέτων, έργο 18, μέχρι τα βαθυστόχαστα τελευταία κουαρτέτα, που εκφράζουν με ενάργεια τις φιλοσοφικές και μεταφυσικές αναζητήσεις του ώριμου Μπετόβεν με μία πιο ρομαντική –αλλά και εγκεφαλική- απόπειρα προσπέλασης του Ωραίου, τα κουαρτέτα εγχόρδων αποτελούν έργα-σταθμούς μίας κοπιώδους διαδρομής διαρκούς ενδοσκόπησης και αισθητικής αναζήτησης. Παρά τις επιμέρους ιδιαιτερότητες και στοχεύσεις του καθενός, όλα διαπνέονται από το ίδιο ασυμβίβαστο και ελεύθερο πνεύμα του μεγάλου δημιουργού τους, ο οποίος στο κουαρτέτο εγχόρδων δικαιολογημένα έβλεπε ένα μοναδικό όχημα έκφρασης των πλέον μύχιων μουσικών του οραματισμών. Υπό αυτό το πρίσμα, τα κουαρτέτα του Μπετόβεν προσφέρουν διαχρονικά μία πρόκληση εμβάθυνσης και ουσίας για τους εκάστοτε εκτελεστές τους και ένα ανεκτίμητο πεδίο αστείρευτης απόλαυσης και προβληματισμού για τους ακροατές τους.
Ο Μπετόβεν συνέθεσε τα πρώτα έξι κουαρτέτα εγχόρδων μεταξύ 1798 και 1800, τα οποία του ανατέθηκαν —αλλά και αφιερώθηκαν— στον πρίγκιπα φον Λόπκοβιτς και δημοσιεύθηκαν το 1801.