Από μέρα σε μέρα ξεκινά ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού

Τις αμέσως επόμενες μέρες αναμένεται η δημοσίευση από το ΤΑΙΠΕΔ της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων αυτής, καθώς είναι ένα από τα προαπαιτούμενα που πρέπει να κλείσει η κυβέρνηση, για να εκταμιευτεί η δόση των 2,8 δισ. ευρώ.

Η παραχώρηση θα αφορά σύνολο αυτοκινητόδρομων 1.000 χιλιομέτρων και αποτελείται από:
-τον βασικό οριζόντιο άξονα της Εγνατίας Οδού μήκους 670χλμ, που ξεκινά από το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας και καταλήγει μέσω Θεσσαλονίκης στους Κήπους Έβρου.
-τον κάθετο άξονα Σιάτιστα-Ιεροπογή-Κρυσταλλοπηγή (σύνορα με Αλβανία) μήκους 72χλμ.
-τον κάθετο άξονα Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας (σύνορα με Βουλγαρία) μήκους 96χλμ.
-τον κάθετο άξονα Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι (σύνορα με Σκόπια) μήκους 50χλμ.

Επίσης περιλαμβάνεται η λειτουργία 18-19 σταθμών διοδίων, έναντι 8 που λειτουργούν σήμερα. Επίσης εξετάζεται αν ο παραχωρησιούχος μπορεί να αναπτύξει “πράσινες” εμπορικές δραστηριότητες όπως η συλλογή ομβρίων υδάτων και η τοποθέτηση ηλιακών πάνελ που θα μπορούσαν να αποφέρουν σημαντικά οφέλη στον παραχωρησιούχο.

Η σύμβαση παραχώρησης θα αφορά διάστημα 35 ετών και θα περιλαμβάνει τη συντήρηση, τη λειτουργία και την εκμετάλλευση του συγκεκριμένου οδικού δικτύου.

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι αντιδρούν υποστηρίζοντας ότι το Δημόσιο θα χάσει σημαντικά ποσά, καθώς μόνο από τα διόδια δύο σταθμών θα προέκυπταν έσοδα 400 εκατ. ευρώ, τα οποία θα διοχετεύονταν στην εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους.

Αυτές αναμένεται να ενταθούν κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του διαγωνισμού.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com