Χάος στα αεροδρόμια του πλανήτη: Κατέρρευσαν τα συστήματα check-in σε ΗΠΑ, Αγγλία, Γαλλία, Ελβετία

Χάος έχει προκληθεί στα αεροδρόμια όλου του πλανήτη από λογισμικό λάθος στο σύστημα που χρησιμοποιούν πολλές αεροπορικές εταιρείες για το check-in των επιβατών.

Οπως μεταδίδουν διεθνή μέσα ενημέρωσης, προβλήματα έχουν καταγραφεί στο Χίθροου και στο Γκάτγουικ του Λονδίνου, στο Σαρλ ντε Γκολ στο Παρίσι, στο Σάνγκι της Σιγκαπούρης, στο Γιοχάνεσμπουργκ, στη Ζυρίχη, στη Μελβούρνη, στο Ρίγκαν της Ουάσινγκτον, στο Χανέντα του Τόκιο και στο αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ. Προβλήματα αναφέρθηκαν και στο αεροδρόμιο της Αθήνας.

Οι καθυστερήσεις είναι μεγάλες, καθώς 125 εταιρείες χρησιμοποιούν το ίδιο λογισμικό για το check-in. Το πρόβλημα δεν έχει να κάνει με τα αεροδρόμια, δεν αντιμετωπίζουν δηλαδή αυτά το πρόβλημα, αλλά το λογισμικό για το check-in, το οποίο ανήκει στις εταιρείες. Ωστόσο, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο: Οι επιβάτες δεν μπορούν να ταξιδέψουν και σημειώνονται μεγάλες καθυστερήσεις.

Το πρόβλημα στο check-in φαίνεται να έχει επηρεάσει πάνω από 100 αεροπορικές εταιρείες ανά τον κόσμο.

Αποτέλεσμα όλου αυτού του προβλήματος ήταν να παρατηρηθούν καθυστερήσεις σε πολλές πτήσεις, έως και δύο ώρες, όπως στα αεροδρόμια της Βαλτιμόρης και στο Τσανγκί της Σινγκαπούρης. Στην Αθήνα οι καθυστερήσεις δεν ξεπέρασαν το τέταρτο.

Λίγο μετά τις 3 το μεσημέρι, πάντως, το πρόβλημα στο λογισμικό άρχισε να δείχνει σημάδια εκτόνωσης, καθώς επανέρχεται σταδιακά το check-in.

Σύντομος οδηγός για το τι συνέβη και τα δικαιώματα των επιβατών

  • Τι είναι το λογισμικό check-in

Το λογισμικό check-in επιτρέπει στις αεροπορικές εταιρείες να διαχειρίζονται τις κρατήσεις θέσεων. Το λογισμικό που κατέρρευσε σήμερα ανήκει σε μια εταιρεία που ονομάζεται Amadeus, η οποία έχει πελάτες 125 αεροπορικές εταιρείες. Υπολογίζεται ότι 100 από αυτές επλήγησαν.

  • Τι πήγε στραβά;

Σύμφωνα μετ την Amadeus το λογισμικό αντιμετώπισε ένα πρόβλημα δικτύου το οποίο κατάστρεψε κάποια από τα συστήματά του. «Οι τεχνικές ομάδες πήραν άμεσα μέτρα για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα και να αποκαταστήσουν τις υπηρεσίες το συντομότερο δυνατό», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.

  • Πώς αυτό μπορεί να επηρεάσει τις διακοπές μου;

Αναφέρθηκαν καθυστερήσεις που μπορεί να έχουν σαν συνέπεια την απώλεια συσκευών ή σε περίπτωση που το ταξίδι γίνεται με ενδιάμεσο σταθμό να χάσει την ανταπόκριση.

  • Θα αποζημιωθούν οι επιβάτες;

Σύμφωνα με την Τelegraph ένα σφάλμα πληροφορικής δεν πρέπει να θεωρηθεί «έκτακτη περίσταση» και έτσι οι επιβάτες που πλήττονται θα έχουν δικαίωμα αποζημίωσης. Επί του θέματος αυτού η ευρωπαϊκή νομοθεσία ορίζει μεταξύ άλλων ότι, σε περίπτωση καθυστερήσεως τριών ή περισσοτέρων ωρών, οι επιβάτες δικαιούνται αποζημίωση 250 ευρώ για τις πτήσεις έως και 1 500 χιλιομέτρων και 400 ευρώ για τις πτήσεις άνω των 1 500 χιλιομέτρων που πραγματοποιούνται μεταξύ δύο κρατών μελών της ΕΕ.