Αύριο η πρεμιέρα για τη «Νόρα»,του Ερρίκου Ίψεν

Το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων παρουσιάζει από το Σάββατο 18 Ιανουαρίου, στο Καμπέρειο θέατρο τη «Νόρα» (1879) του κορυφαίου Νορβηγού δραματουργού Ερρίκου Ίψεν, σε σκηνοθεσία της χαρισματικής Μαρίας Μαγκανάρη.
Η απαράμιλλη ψυχογραφική διεισδυτικότητα της ιψενικής γραφής, η οξυδέρκεια της παρατήρησης για το ζήτημα της γυναικείας χειραφέτησης, αλλά και για την ανάγκη του ατόμου για αυτοπραγμάτωση καθιστούν τη Νόρα ένα αρυτίδωτο κλασικό αριστούργημα, που συνεχίζει να μιλά στις σύγχρονες αγωνίες μας με τρόπο επείγοντα, αιφνιδιαστικό, απελευθερωτικό.
Ο Ίψεν χαρακτήρισε το έργο του «τραγωδία των μοντέρνων καιρών». «Υπάρχουν δύο ειδών ηθικοί νόμοι, δύο ειδών συνειδήσεις, η αντρική και μια εντελώς διαφορετική, η γυναικεία. Δεν κατανοούν η μία την άλλη. Σε ζητήματα πρακτικής της καθημερινής ζωής η γυναίκα κρίνεται από τον αντρικό νόμο, σαν να μην ήταν γυναίκα, αλλά άντρας» σημείωνε ο Ίψεν το 1879 για τη Νόρα.
Στο έργο η αντρική αίσθηση της ταυτότητας έρχεται σε σύγκρουση με την έλλειψη γυναικείας ταυτότητας. Με το φινάλε του μοιάζει να υπονοείται ότι όταν η ανδροκρατούμενη κοινωνία αποτελέσει παρελθόν, όταν η υποκρισία της αστικής ηθικής ξεσκεπαστεί, ένας νέος κόσμος θα αναδυθεί, μια κοινωνία με ισοτιμία ανάμεσα στα δύο φύλα, με δυνατότητα προσωπικής εξέλιξης και ελευθερίας του ατόμου, με ένα νομικό σύστημα που να υπηρετεί τον Άνθρωπο. 140 χρόνια μετά, πόσο κοντά είμαστε στ’ αλήθεια σε αυτήν την πραγματικότητα;
Δηλώσεις
Το μεσημέρι της Πέμπτης, συνέντευξη τύπου παραχώρησαν, ο Δήμαρχος, Μωυσής Ελισάφ, η Καλλιτεχνική Διευθύντρια, Ελένη Δημοπούλου, η σκηνοθέτις Μαρία Μαγκανάρη και οι συντελεστές της παράστασης.
Ο Δήμαρχος Ιωαννίνων, αρχικά αναφέρθηκε στη σημαντική πρωτοβουλία που ξεκίνησε από το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Θεάτρου και την Πρόεδρο του, Χριστίνα Κωτσαντή, για την ανακαίνιση του Καμπερείου, καθώς ήδη αναβαθμίστηκαν οι ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις του θεάτρου ενώ ολοκληρώνεται η ανακατασκευή του φουαγιέ, ώστε να παρέχονται καλύτερες υπηρεσίες στους θεατές.
Το επόμενο διάστημα και μετά το τέλος της παράστασης της Κεντρικής Σκηνής θα συνεχιστούν οι παρεμβάσεις εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του Καμπερείου, ενώ θα ξεκινήσουν και παρεμβάσεις στα γραφεία του ΔΗΠΕΘΕ, στο Αρχοντικό Πυρσινέλλα.