Εσείς; Σε ποιό Super Market θα ψωνίσετε; -Χρονογράφημα του Δρ. Χαράλαμπου Γκούβα

Μεταπολιτευτικά, το Super Market της “Αριστεράς” ΕΙΧΕ πολλά προϊόντα στα ράφια του. Είχε το ΚΚΕ, ΚΚΕ Εσ, ΚΚΕ-ΜΛ, ΚΚΕ-ΛΜ, ΕΚΚΕ, Τροτσκιστές, κλπ. Αντίθετα, το Super Market της «Δεξιάς» είχε ΜΟΝΟ ένα προϊόν στο ράφι. Το έλεγαν ΝΔ. Μονοπώλιο. Είχε όμως ΔΥΝΑΤΗ ΕΤΤΙΚΕΤΑ, γυαλιστερή, και προσέλκυε τον αγοραστή!!!

Τότε, ο αγοραστής της “αριστεράς” είχε μέν την ευχέρεια επιλογής ανάμεσα σε ποικιλία προϊόντων, σε αντίθεση με τον «δεξιό» αγοραστή, αλλά αυτή η πολυδιάσπαση είχε σαν αποτέλεσμα να μήν κυριαρχεί κανένα προϊόν. Έτσι ο “αριστερός” αγοραστής κατανέμονταν σε πολλά προϊόντα και τελικά κανένα δεν φάνηκε βιώσιμο.

Περνώντας τα χρόνια, μεσολάβησε ένα ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΪΟΝ με φοβερές γνώσεις marketing και management (μετάφραση: δημαγωγία) το ΠΑΣΟΚ. Αυτό, με δανεικά χρήματα σάρωσε στις «πωλήσεις» αλλά σάρωσε και την οικονομία.

Τότε, κάποια «δεξιόστροφα» εργοστάσια δοκίμασαν και έβαλαν στα ράφια νέα “δεξιά” προϊόντα όπως ΔΗΑΝΑ, ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΙ, ΚΕΠ, κλπ αλλά δεν πούλησαν. Θεώρησαν ότι η μεγάλη ελευθερία επιλογής του αγοραστή θα έλυνε το πρόβλημα. Αγνόησαν όμως τον κανόνα της αγοράς (= Σύνταγμα) ότι ένα προϊόν γιά να είναι βιώσιμο στα ράφια πρέπει να κατέχει το 3% των πωλήσεων. Δυστυχώς γι αυτούς το μονοπώλιο του μοναδικού προϊόντος (ΝΔ) υπερίσχυσε λόγω συσπείρωσης με σκοπό την καρέκλα. Το μονωπωλιακό αυτό προϊόν κυριάρχησε ξανά στα ράφια, αντιγράφοντας κατά γράμμα το marketing και management του ΠΑΣΟΚ, και ψιλοσάρωσε στις πωλήσεις απο-σαρώνοντας και την οικονομία. Ετσι φράσαμε στήν κρίση Χρέους.

Το αγοραστικό κοινό εκνευρίσθηκε, οργίστηκε και ορκίστηκε εκδίκηση. ΔΕΝ αγόραζε πλέον κανένα από τα προϊόντα στα ράφια της αστικής «δεξιάς». Αλλά δεν τήρησε το αγγλικό γνωμικό «άν θέλεις να δείρεις κάποιον, άς το γιά αύριο, με ήρεμο μυαλό».

Αυτή ήταν η ιστορική ευκαιρία για τα «αριστερά» προϊόντα. Αντίθετα με αυτούς της «δεξιάς» που τα προίόντα τους μούχλιαζαν στον πάγκο, οι “αριστεροί” «εργοστασιάρχες» διδάχτηκαν από την ιστορία, κατάλαβαν το λάθος τους, και συγχνώνευσαν όλα τα “αριστερά” προϊόντα σε ένα που λέγεται ΣΥΡΙΖΑ. Πώς λέμε οδοντόκρεμα Colgate TOTAL (γιά όλα δηλαδή, γιά πέτρα, λεύκανση, τερηδόνα κλπ). Πλάκωσε και διαφήμιση με ότι μπορείτε να φανταστείτε… «Χλωρίνη με μπλέ και πράσινους κόκκους. Καθαρίζει τα πουκάμισα και δεν τα …σκίζει Με ΕΝΑ πλύσιμο. Σκοπός της συγχώνευσης? Η καρέκλα. Και τελικά το συγχωνευμένο προϊόν ήρθε πρώτο σε πωλήσεις το 2015. Βέβαια στο «αριστερό» Super Market έχουν στο ράφι και μιά παλιά …χλωρίνη που την αγοράζουν οι γριές, την χλωρίνη ΚΚΕ.

Αντίθετα με την Ελληνική «αριστερά», η Ελληνική “δεξιά” δεν διδάχτηκε από την ιστορία και ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΑΣΑΦΕΙΑΣ ΤΗΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑΣ της, άρχισε να παράγει πολλά Νέα “δεξιά” προϊόντα στα ράφια. Την περίοδο 2010-2018 δημιουργήθηκαν στην Ελλάδα 60 ΝΕΑ “δεξιά” προϊόντα που γέμισαν τα ράφια του “δεξιού” Super Market. Ετσι έχουμε ΝΔ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΞΑΝΑ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ, ΚΙΝΑΛ, ΠΟΤΑΜΙ, ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ, ΑΡΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ, ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΞΙΩΝ, ΠΑΤΡΙΔΑ, ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ, κλπ Ο φουκαράς ο αγοραστής θα μπεί στο Super Market της “δεξιάς και θα ζαλιστεί” από την ποικιλία προϊόντων. Και φυσικά θα αγοράσει “ότι λέει η τηλεόραση”. Οι λίγοι που θα αγοράσουν τα μικρά “δεξιά” προϊόντα δεν θα τα καταστήσουν βιώσιμα (Πωλήσεις κάτω του 3%).

Τι συμπέρασμα βγαίνει από τα ανωτέρω; Οτι άν κυκλοφορούν 5 χλωρίνες, και σκοπεύεις να παράγεις μιά έκτη, ΜΗ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ! Αγόρασε μετοχές της πρώτης σε κυκλοφορία χλωρίνης και στό ΔΣ πέρνα τις απόψεις σου. Ετσι θα βοηθήσεις το προϊόν να είναι πρώτο σε πωλήσεις στο ράφι.

Εσείς? Σε ποιό Super Market θα ψωνίσετε?