Νέος ΚΟΚ: Online point system, διαβάθμιση παραβάσεων, σύνδεση με το Taxisnet -Οι 5 βασικές αλλαγές

Μια σειρά σημαντικών αλλαγών στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) και το point system φέρνει το ολοκληρωμένο Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια που παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καρμανλής, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Στην εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Αυτοκινήτου, παρουσιάστηκαν οι βασικοί άξονες του σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια.

Στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της κυβέρνησης είναι να προκύψουν μετρήσιμα αποτελέσματα, να καλλιεργηθεί η κυκλοφοριακή αγωγή μέσα από την εκπαίδευση και την επικοινωνία και να βελτιωθεί η ασφάλεια των υποδομών και των οχημάτων.
Ο ένας από τους πέντε άξονες, ωστόσο, προβλέπει την εγκαθίδρυση ενός αποτελεσματικού συστήματος επιβολής των κανόνων οδικής κυκλοφορίας.

Οδική Ασφάλεια: Τι αλλάζει στον ΚΟΚ και στο point system
Η αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) θα γίνει στη βάση ορισμένων αρχών:

Κατηγοριοποίηση των παραβάσεων του ΚΟΚ με βάση τον βαθμό επικινδυνότητας και συχνότητας.
Διαχωρισμός των κυρώσεων με βασικό κριτήριο διαφοροποίησης την οδηγική συμπεριφορά ή την κατάσταση του οχήματος.
Μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στις αστικές περιοχές. 
Διασφάλιση της επιβολής και είσπραξης του προστίμου. 
Καθιέρωση ηλεκτρονικής διαδικασίας για την παρακολούθηση των παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Η online ενημέρωση του point system
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθιερώνεται ηλεκτρονική διαδικασία για την παρακολούθηση των παραβάσεων του ΚΟΚ. Τι σημαίνει αυτό;

Οπως εξηγούν στελέχη του υπουργείου Υποδομών, «πρώτον, μέσω του ανασχεδιασμού του συστήματος, ο παραβάτης θα γνωρίζει ότι οι προβλεπόμενοι πόντοι θα καταγράφονται σε εύλογο χρόνο. Δεύτερον, θα γίνει εφικτή η άμεση online ενημέρωση των οδηγών για την καταγραφή των παραβάσεών τους και των πόντων που έχουν στο point system. Τρίτον, η Τροχαία θα έχει τη δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης για την οδηγική συμπεριφορά όλων των οδηγών. Τέταρτον, θα αντλούνται στατιστικά στοιχεία για το είδος και τη συχνότητα της παραβατικότητας των Ελλήνων οδηγών».

Επιπλέον, οι παραβάσεις του ΚΟΚ κατηγοριοποιούνται με βάση τον βαθμό επικινδυνότητας και συχνότητας. Η έμφαση θα δοθεί στις πέντε πιο συχνές παραβάσεις του ΚΟΚ, που έχουν ως αποτέλεσμα είτε σοβαρούς τραυματισμούς είτε θανάτους σε ένα τροχαίο ατύχημα: υπερβολική ταχύτητα, μη χρήση ζώνης από όλους τους επιβαίνοντες, μη χρήση κράνους από οδηγό και συνοδηγό, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών ουσιών, χρήση κινητού τηλεφώνου.
Πηγή: iefimerida.gr – https://www.iefimerida.gr/ellada/neos-kodikas-odikis-kykloforias-point-system-5-sos