Νέο καθεστώς: Προς κατάργηση οι ενδιάμεσες εκπτώσεις -Απελευθερώνονται οι προσφορές

Αλλαγές στο καθεστώς των εκπτώσεων και των προσφορών εξετάζει το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Όπως σημείωσαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη του υπουργείου, αυτό το διάστημα βρίσκεται σε εξέλιξη διάλογος με τους εμπόρους και δεν αποκλείεται, εντός στου Μαρτίου, οπότε και σχεδιάζεται να πάει στις αρμόδιες επιτροπές της Βουλής το σχέδιο νόμου που θα αφορά στο παρεμπόριο, να περιλαμβάνονται σε αυτό και σχετικές ρυθμίσεις για τις προσφορές και τις εκπτώσεις.

Υπενθυμίζεται σχετικά με το νομοσχέδιο που ετοιμάζεται ότι αφενός θα δώσει στο συντονιστικό όργανο για τον έλεγχο του παρεμπορίου, μεγαλύτερη αυτονομία και επαρκή επιχειρησιακή ικανότητα, ενώ θα προβλέπει και αυστηροποίηση των ποινών.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ερευνα ΕΣΕΕ: Χαμηλότερα από πέρυσι τα επίπεδα πωλήσεων στις εφετινές εκπτώσεις
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 28|02|2020 | 11:34
Ερχεται η εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου -Προσφορές στα online ψώνια
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 04|03|2020 | 00:29
Οι έμποροι δηλώνουν δυσαρεστημένοι από τα αποτελέσματα του θεσμού των ενδιάμεσων εκπτώσεων και με δεδομένους τους υψηλούς ρυθμούς μετασχηματισμού του λιανικού εμπορίου προσπαθούν να βρουν λύσεις.

Το υπουργείο παρακολουθεί το γενικό προβληματισμό που εκφράζεται έκ μέρους των εμπόρων. Δηλαδή, πόσο έτοιμο είναι το ελληνικό λιανικό εμπόριο να δεχτεί τους μετασχηματισμούς της Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης; Ποιοι είναι οι κλάδοι που μπορούν ευκολότερα να ανταποκριθούν σε αυτήν; Υπάρχουν κλάδοι που μπορούν να συνεχίσουν επενδύοντας «ελάχιστα» στις νέες τεχνολογίες; Είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει ιστορικά το λιανικό εμπόριο; Επαρκούν οι υποδομές στις εμπορικές επιχειρήσεις για τις προκλήσεις των τεχνολογιών αιχμής; Ποια είναι η σχέση μεταξύ του ψηφιακού μετασχηματισμού και του μέλλοντος του λιανικού εμπορίου;

Χωρίς αμφιβολία, όπως σημειώνεται και στην ετήσια έκθεση της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, η δομή και η διάρθρωση του λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα έχουν ως κρίσιμο και διαφοροποιό χαρακτηριστικό το πολύ μικρό μέγεθος, αλλά συγχρόνως τον πολύ μεγάλο αριθμό των επιχειρήσεων. Ως εκ τούτου αντιπροσωπεύει και ένα ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό της απασχόλησης, είτε πρόκειται για μισθωτή απασχόληση είτε για αυταπασχόληση είτε για οικογενειακή βοήθεια και συμβοηθούντα μέλη. Η υψηλή ροπή για κατανάλωση, το ισχυρό αίσθημα ανεξαρτησίας σε συνδυασμό με το εμπορικό δαιμόνιο των Ελλήνων εμπόρων συνέβαλαν ώστε, παρά τις πολύ μεγάλες δυσκολίες, να έχει επιβιώσει ένα εξαιρετικά υψηλό ποσοστό επιχειρήσεων. Η κρίση έθεσε σε δοκιμασία αυτό το ιδιαίτερο γνώρισμα του λιανικού εμπορίου, αλλά ο κλάδος συνεχίζει να εμφανίζει μια ιδιότυπη ανθεκτικότητα.

Μετασχηματισμοί
Στην Ελλάδα μέχρι και το τέλος της πρώτης δεκαετίας της νέας χιλιετίας (2000-2010), όσοι κι αν ήταν οι μετασχηματισμοί στον κλάδο του λιανικού εμπορίου, ο πυρήνας του συνέχιζε να βρίσκεται στο φυσικό κατάστημα. Αυτό σήμερα βλέπουμε να αλλάζει κυρίως λόγω της επίδρασης της τεχνολογίας. Μέχρι πριν από λίγα χρόνια, όπως σημειώνεται στην έκθεση της ΕΣΕΕ, η ύπαρξη του φυσικού καταστήματος νοηματοδοτούσε τη φράση «πάω για ψώνια».

Σήμερα, φαίνεται να διαμορφώνεται μια τάση κατά την οποία το προϊόν επιλέγεται στο φυσικό κατάστημα και αγοράζεται ηλεκτρονικά ή και το αντίστροφο. Επίσης, αναδύεται μια τάση άτομα που δεν είναι έμποροι να μπορούν να πωλούν καταναλωτικά αγαθά και υπηρεσίες, όπως γίνεται, για παράδειγμα, στο ebay, το etsy ή το marketplace του Facebook. Είναι σαφές επομένως ότι αμφισβητείται o χαρακτήρας και η φύση της λιανικής πώλησης.

Σε τέτοιες συνθήκες, υπάρχει έντονο ενδιαφέρον να μελετηθούν οι καταναλωτικές συνήθειες των Millennials ως αυτόνομης ομάδας καταναλωτών. Και τούτο διότι ο ψηφιακός κόσμος είναι όλη τους η ζωή. Είναι η πρώτη γενιά που μεγάλωσε στον κόσμο του δια- δικτύου, των έξυπνων συσκευών και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Οι επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου διαχρονικά αναζητούν τρόπους να επιτυγχάνουν τη διάχυση καινοτομιών στην αλληλεπίδραση και στην επικοινωνία με τους εν δυνάμει καταναλωτές ώστε να γίνονται πιο ελκυστικές. Υιοθετούν νέες τεχνολογίες και υπηρεσίες πιστοποίησης, αναπροσαρμόζουν το μοντέλο οργάνωσης και διοίκησης, εξελίσσουν τις μεθόδους μάρκετινγκ. Ειδικότερα ως προς το μείζον ζήτημα των τελευταίων ετών, τον ψηφιακό μετασχηματισμό, τόσο τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ όσο και τα στοιχεία του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ αποκαλύπτουν ότι οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα έχουν υιοθετήσει σε σημαντικό βαθμό τις νέες τεχνολογίες επικοινωνίας και προβολής, ωστόσο εμφανίζονται ακόμη διστακτικές στη διαδικτυακή πώληση.
Πηγή: iefimerida.gr – https://www.iefimerida.gr/oikonomia/allages-se-ekptoseis-prosfores-ti-tha-ginei