Θα διοικείται από ένα συµβούλιο που θα ορίζει κάθε πανεπιστήµιο, επικεφαλής του οποίου θα είναι ένας αντιπρύτανης. Η λειτουργία των διετών προγραµµάτων χρηµατοδοτείται από το υπουργείο Παιδείας µε διακριτούς χρηµατοδοτικούς πόρους.
Αγορά εργασίας
Οι ειδικότητες τις οποίες προσφέρουν τα διετή προγράµµατα είναι προσαρµοσµένες στις ανάγκες της αγοράς εργασίας και έχουν εξαιρετικό ενδιαφέρον για τους νέους. Μάλιστα, οι περισσότερες δηµιουργήθηκαν ύστερα από σχετικά αιτήµατα τα οποία διατύπωσαν τοπικοί επαγγελµατικοί φορείς προκειµένου να ικανοποιηθούν οι ανάγκες των επιχειρήσεων µε εξειδικευµένο προσωπικό.
Οπως έχει ανακοινώσει το υπουργείο Παιδείας, και για τα 67 διετή προγράµµατα σπουδών έχει εξασφαλιστεί η αναγκαία χρηµατοδότηση από το υπουργείο Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευµάτων, ώστε αυτά να λειτουργήσουν από το νέο ακαδηµαϊκό έτος. Σηµειώνεται ότι οι σπουδές είναι δωρεάν και απευθύνονται αποκλειστικά σε αποφοίτους των ΕΠΑΛ στους οποίους θα παρέχουν επαγγελµατικά πιστοποιητικά ευρωπαϊκών προσόντων επιπέδου 5. Οι σπουδαστές επιλέγονται µε βάση τον βαθµό απολυτηρίου ΕΠΑΛ, χωρίς εξετάσεις.
Η φοίτηση, όπως γράφει το ΕΘΝΟΣ, είναι δωρεάν και διαρκεί τέσσερα ακαδηµαϊκά εξάµηνα, περιλαµβανοµένων των µαθηµάτων, των εργαστηρίων και της πρακτικής άσκησης. Η πρακτική άσκηση µπορεί να χρηµατοδοτείται από εθνικούς ή/ και κοινοτικούς πόρους. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράµµατος απονέµονται διπλώµατα Επιπέδου 5 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων. Με προεδρικό διάταγµα καθορίζονται τα επαγγελµατικά δικαιώµατα που αντιστοιχούν στους τίτλους των προγραµµάτων. Στα εν λόγω προγράµµατα θα διδάσκουν καθηγητές του αντίστοιχου πανεπιστηµίου που θα φιλοξενεί το πρόγραµµα, αλλά και εξωτερικοί συνεργάτες µε πείρα στο οικείο γνωστικό αντικείµενο.
Τα Διετή Προγράµµατα Σπουδών αποτελούν µια διεθνώς κατοχυρωµένη πρακτική που εφαρµόζεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. ∆ιοργανώνονται από τα πανεπιστήµια και λειτουργούν υπό την εποπτεία τους. Ωστόσο διατηρούν έναν αυτόνοµο χαρακτήρα, καθώς το πρόγραµµα σπουδών τους διαµορφώνεται από τις ανάγκες της σύγχρονης Επαγγελµατικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης.